HHXOpgaver Opgaver Afsætning Vipp

Vipp

SPØRGSMÅL TIL CASE OM VIPP 1 Denne case handler om virksomheden Vipp, der fremstiller eksklusivt tilbehør til badeværelset. Casen kan evt. suppleres med følgende artikler: • Jyllands-Posten: Vipp går køkkenvejen, 29.01.2012 • Berlingske-Tidende: Vuggegaver på godt og ondt, 28.09.2011 • Jyllands-Posten: Vipp - en spand med succes, 18.02.2011 • Jyllands-Posten: I hælene på den amerikanske drøm, 1. november 2009 Se også virksomhedens hjemmeside: www.vipp.dk. Dybdegående case om Vipp. De 5 overordende spørgsmål lyder: Opgave 1: Analyser Vipps værdikæde og vurder virksomhedes kernekompetencer Opgave 2: Redegør for relevante forhold i Vipps omverden, der påvirker virksomheden. Opgave 3: Diskuter og vurder Vipps fremtidige strategier for at kunne sikre sig vækst. Opgave 4: Analyser Vipps distributions- og kommunikationsform Opgave 5: ”Vores familiehistorie har været en af de mest effektive måder at skabe synlighed omkring vores produkter” Jette Egelund, direktør for Vipp. Diskuter Vipps brandingstrategi: Der gøres brug af følgende modeller: Værdikæden, Omverdensmodellen, Produkt og markeds matrix, Distrubutionsmodellen, Model om kommunikasionsprocessen på det internationale marked og en masse statistikker fra Danmarks statistikbank.


Relaterede opgaver:

Card image cap

Build A Bear

Afsætning

Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...

Card image cap

Cocio

Afsætning

Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...

Card image cap

Bang & Olufsen

Afsætning

Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...