SPØRGSMÅL TIL CASE OM FRITZ HANSEN 1. Beskriv de forskellige prisfastsættelsesmetoder. 2. Hvilken prisfastsættelsesmetode anvender Fritz Hansen? 3. Diskuter hvilke varegrupper, der passer til de forskellige prisfastsættelsesmetoder. 4. Beskriv de forskellige prisstrategier. 5. Hvilken prisstrategi følger Fritz Hansen? 6. Diskuter hvilke varegrupper, der passer til de forskellige prisstrategier. 7. Analyser Fritz Hansens samlede marketingmix. 8. Hvilken sammenhæng er der mellem prisfastsættelse og produktudvikling (herunder kvalitet) set ud fra Fritz Hansens marketingmix? 9. Vurder priselasticiteten for Fritz Hansens produkter.
Afsætning
Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...
Afsætning
Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...
Afsætning
Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...