HHXOpgaver Opgaver Markedskommunikation Reklamens målsætninger og målgrupper – Kapitel 2

Reklamens målsætninger og målgrupper – Kapitel 2

Markedskommunikation C, Systime. Forfattere: Michael Bregendahl, Morten Haase, Jan Halberg Madsen. Opgaver og Spørgsmål: 1. Hvilke forhold spiller ind, når en virksomhed skal fastlægge sine kommunikationsmål? 2. Giv eksempler på situationer, hvor det er hensigtsmæssigt for en virksomhed at udbrede kendskabet til sine produkter. 3. Giv forslag til reklamemål for: » Et åbent-hus arrangement på dit gymnasium » Netto » Diesel 4. Besøg www.netto.dk og redegør for, hvilke reklamemål, der her arbejdes med? 5. Hvilke forhold spiller ind, når en virksomhed skal fastlægge sine kommunikationsmål? Markedsføringsmål og markedsføringsstrategi spiller ind, samtidig med at det er reklame. Giv eksempler på situationer, hvor det er hensigtsmæssigt for en virksomhed at udbrede kendskabet til dens produkt. 6. Giv forslag til reklamemål for: » Åbent hus arrangement på et handelsgymnasium » Discountkæden Fakta » Pigetøjsmærket Only 7. Find på internettet et par websites og redegør for, hvilke kommunikationsmål, det ville være relevant at arbejde med.


Relaterede opgaver:

Card image cap

Build A Bear

Afsætning

Skriftlig eksamen Maj 2009. Spørgsmålene lyder: 1. Gør rede for Build-A-Bear Danmarks internationalisering. 2. Sammenlign kulturen i Tyskland og Danmark og diskuter på baggrund heraf Build-A-Bears indtrængning på det tyske marked. 3. Analyser konkurrenceforholdene i detailleddet på det...

Card image cap

Cocio

Afsætning

Afsætning – Cocio Denne opgave sætter fokus på virksomheden Cocio A/S, og udviklingen af det danske kakao marked de sidste par år. Cocio har i flere år været kendt for deres unikke smag, og er i dag et af de mest omtalte produkter inden for kakaodrikke. Cocio blev grundlagt i 1951, Esbjerg...

Card image cap

Bang & Olufsen

Afsætning

Afleveringen er udarbejdet på baggrund af følgende opgaver: 1. Karakteriser kort Bang & Olufsens produkter samt deres mærkestrategi 2. Vurder hvilken prisfastsættelsesmetode Bang & Olufsen gør brug af 3. Vurder om Bang & Olufsens produkter kan betegnes som priselastiske eller uelastiske...